Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2017. szeptember 21., csütörtök

Felfedezés, új receptek


DM (DenMarkt) kártyám van, amire vásárlások során gyűlik a pont és ezt be lehet váltani. Most egy receptes könyvre (is). Belelapoztam, pont ilyen kajákat kedvelek, szinte mind szívesen enném.


Ilyenkor már tövestől tépem ki a spenótot a kertből. Darabolom, főzöm, fagyasztom. Frissen isteni.


A receptek azt a célt szolgálják, hogy a boltban kapható hozzávalókat használjuk, ez engem nem érdekel, minden pótolható olcsóbban. De azért lefotóztam támpontnak.


Nagyon jó ötletek vannak benne. Ilyen a fasírt darabolt spenóttal, reszelt sárgarépával, gabonapehellyel, mustárral, citromhéjjal. Az íze olyan mint a kebabnak, amit imádok.


Sülve, nekem könnyű zöldségekkel.
Másik:



Sok koktélparadicsomunk is van, ez olaj nélkül sütve, párolva szintén apróra vágott spenóttal. Felöntve sűrített paradicsommal, bazsalikommal, sóval borssal fűszerezve. Főtt tésztával keverve, tetejére sajt, evvel összesütve.  Szuper!


Az édességek is jók a könyvben. Hagyományosan túrógombóc, kókuszreszelék pirítva olaj nélkül ( isteni az illata) , abban megforgatva,


végül vaníliás pudinggal leöntve. Ez nem túl jó. Azaz jó, de a kókuszreszelék nem érvényesül és cseppet száraz. Jobb a túrógombóc tejföllel.


Lassan elkészülök a képpel, részleteiben vicces:


Kótyagos szellem kergeti a lánykát,


varázsfőzet készült, de nem sikerült. Kirobbant a dézsából és a boszi bevágta a durcit.


Ma megérkezett Kínából egy megrendelt képem. Nagy öröm, de a tavaszi pikniket tavaszra tolom. Várok egy karácsonyi házat, abba rögtön beleöltök.

5 megjegyzés:

Holdgyöngy 2017. szeptember 21. 19:54  

Gondoltam rád a napokban. Fogyóznom kellene, de nem megy, sehogysem. Persze, elszánás kellene, akkor menne. Talán eljön az is. Szép lesz ez a terítőd, falikép? Érdekes kis részletei vannak. S nem utolsó sorban : türelmed.

Vera 2017. szeptember 22. 13:07  

De jó az új himzésed, amit vettél!!!
Amit most hímzel, hamarosan kész is lesz!Nagyon gyors vagy!!!
Fogyókúrás kajához nem tudok hozzászólni...

Rita 2017. szeptember 22. 21:54  

Az ilyen kajákat én is nagyon szeretem! Tudod, ma mit főztem? Hagymát, gombát és karfiolt pirítottam egy kis olajon fokhagymával, aztán tejszínt és tejet öntöttem rá, majd került még bele sajt és reszelt édesburgonya is. Vörös curry (készen vett) mártással sóval, borssal ízesítettem. Nagyon finom és tápláló lett, hús sem kellett hozzá.
A halloweenes képed annyira cuki, a tavasziról nem is beszélve.

Tüzes Beáta 2017. szeptember 24. 19:26  

Rita: isteni kaja amit készítettél! Tápláló, valóban.
Én a fogyi miatt kihagyom az olajat,tejet, tejszínt, sajtot.
Olyan furcsa most mikor szembetalálkozom olyan ismerőssel aki nálam vékonyabb volt régóta. Ducinak tűnik. Még nincs rendben az énképem.

Jucus 2017. szeptember 28. 10:41  

Hú, de megihletett az a fasírozott! Csuda gusztán készül!
A másik is fincsiségnek néz ki...a gombóc meg...nyááámi!
Szuper bohókás lesz a Halloween-esed, nagyon jópofa!